Küresel salgına dönüşen koronavirüse (Covid-19) karşı Hükümetimiz tarafından yürürlüğe konan önemlerin yanında, vatandaşlarımızın, geçirmekte olduğumuz bu zor günler süresince mağduriyetlerini en aza indirmek adına haberleşme ile ilgili hizmetlerin aksamaması için bazı kararlar alınmıştır.
Bu bağlamda, Bakanlar Kurulu kararlarıyla bireysel izolasyonun bir yaşam tarzına dönüşmesinin teşvik edildiği bir dönemde; temel ihtiyaç haline gelen internet (online) üzerinden eğitim, online alışveriş, online vezne işlemleri, internet üzerinden bilgiye ulaşma ile vatandaşların yurtiçi ve yurtdışındaki yakınlarıyla bağlantı kurma talebinin artacağını göz önünde bulundurarak;
İnternet Servis Sağlayıcılar (ISS) ile yapılan istişareler sonucunda bu alandaki hizmetlerin aksamaması için gerekli tüm önlemlerin azami bir şekilde uygulanarak, arıza giderme çalışmalarına devam edilmesi kararı alınmıştır.
Buna ek olarak 27 Mart 2020’ye kadar ülke genelinde uygulanacak tedbirler süresince, ISS’ler tarafından yeni kurulumlar durdurulurken, Telekomünikasyon Dairesi’nin de sadece arıza giderme hizmetleri devam edecektir. Bu süre zarfınca yeni kurulum yapılmayacaktır. Ses (telefon) ile ilgili arızalara en erken zamanda müdahale edilebilmesi için abonelerin, şikayetlerini 161 numaralı sesli yanıt sistemine veya Telekomünikasyon Dairesi’nin Facebook sayfasına (@kktctelekom), abone isim, soy isim, adres ve irtibat numarası bilgileriyle yapmaları önemle rica olunur.
İnternet ile ilgili arıza durumunda, hizmet alınan ISS ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı