ATAKAN: HAFİF RAYLI SİSTEM GÜNDEMİMİZDE

ATAKAN: HAFİF RAYLI SİSTEM GÜNDEMİMİZDE

Hakikat gazetesine açıklamalarda bulunan Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Tolga Atakan, "Çeşitli isimlerle yansıyan hafif raylı sistem gündemimizdedir. Bu geçmişte de var olan, Güzelyurt'tan CMC'den Mağusa’ya kadar var olan bir hattı. Gelişen ve değişen yapı itibarı ile bu yönde bir ihtiyacın olup olmadığı konusunda bir fizibilite çalışması başlattık" dedi. "Biliyorsunuz 35 civarında üniversite, 100 bine varan öğrenci, çalışan insanlar, asker ve mevcut nüfus göz önüne alındığında gelişen ve çoğalan bir durum olduğu görünmektedir" diye konuşan Atakan "Bu nüfus yapısının özellikle toplu taşıma noktasındaki eksikliklerimiz nedeniyle de her geçen gün büyüyen bir ulaşım ihtiyacı var. Bu ulaşım ihtiyacı çerçevesinde Mağusa'dan başlayan ve Ercan terminalini de içine alacak şekilde Lefkoşa, Gönyeli ve Güzelyurt'a ulaşan bir raylı sistem kurarsak nasıl olur düşüncesi ile bir fizibilite çalışması yaptık" açıklamasında bulundu.

Bu fizibilite çalışmasının sonucunda net bir ihtiyaç ortaya çıkarsa ekonomik anlamda da fizibıl bir yapı oluşması durumunda bu konuda Türkiye Cumhuriyeti'nin de desteği ile bir çalışma başlatacaklarını söyleyen Atakan "Sayın Başbakan yardımcısı Recep Akdağ’ın son ziyaretinde dile getirilmiştir ve sıcak bakıldığının ve desteklenebileceği sinyallerini almış bulunmaktayız. Bu ulaşım alt yapısına çok önemli bir katkı yapmış olur bir de sosyal anlamda insanımıza bir artısı olacağı düşüncesindeyiz" ifadesini kullandı.

 

Bir kaç ufak tefek pürüz kaldı

Şu anda Karayolları Dairesi ile ciddi bir çalışmaları olduğuna işaret eden Atakan "Geçmiş dönemde ara emirlerinden dolayı yarım kalan projelerin hemen hemen tümünde sıkıntıları çözdük birkaç ufak tefek pürüz kaldı, 10 güne kadar müteahhitte teslim edilecek durumda olunacaktır. Düzenleme yapılacak olan kavşaklarla ilgili projelerimiz de hazır, bunun mali yükünü Türkiye Cumhuriyeti karşılayacaktır bunun da onayını bugün aldık. Uzun vadede yapacağımız işler ise özellikle Karpaz bölgesinde Kaleburnu-Sipahi yolu, Dipkarpaz'dan Manastır'a kadar olan bölüm, Mersinlik tarafında birkaç yolumuz var" diyerek şunları söyledi:

 

Trafik güvenliğinde çığır açılıyor

"Bunların projelendirmesine gittik, muhtemelen yaz sonu itibarı ile buralara kazma vuracak duruma geleceğiz. Aynı şekilde batı bölgesinde Kalkanlı'da ki yolların iyileştirilmesi gibi projelerimiz de aynı takvimlendirilme ile hayata geçirilecektir. Tabii sadece yol yapmak ile güvenli bir ulaşım sağlamak çözülmüş olmuyor buna paralel olarak da mevcut sabit radarların polis araçlarındaki mobil kameralar ile entegrasyonunu sağlıyacak bir yazılım eksikliği vardı bunun da ilk göreve geldiğimiz dönemde startını verdik ve şu an için bitmek üzere olduğunu söyleyebilirim. Bu da daha entegre şekilde trafik güvenliliğini takip edebileceğiz anlamına gelmektedir. Yıl sonuna kadar da 28 tane plaka takip sistemi devreye girecektir. Bu 28 sistem ada genelindeki çeşitli noktalara konulacak. Buradan da seyrüseferleri anında takip etme imkanımız olacaktır. Aracın sigortası, muayenesi, seyrüsefer durumunu takip etmek çok daha kolay olacaktır. Bunlar da entegre bir sistem içine girecek. Tabii bu kamu güvenlik yönetim sistemi ile de entegre çalışacak. Yollara konulacak tartı sistemleri de bu sistemin içine entegre edildiği zaman her türlü kontrolü yapmak bizler için çok daha kolay olacaktır. Yani anlık takip yeteneğine sahip olacağız"

 

Kiralık araç plakaları

Kiralık araç plakalarının yasal olmayan bir şekilde değiştirildiğini, bir ara tüzük oluşturulduğunu ve zemin renginin beyaza çevrildiğini söyleyen Atakan"Nasıl bir bilimsel yaklaşım ile bu renk değişimi yapılmıştır ben anlayamadım. Özellikle polis genel müdürlüğümüz tarafından yapılan görüşme yazışmaları kiralık araç plakalarının kırmızı zemin üzerine siyah olması gerektiğinin bir elzem olduğu belirtilmiştir ve özellikle 2017 yılında meydana gelmiş trafik kazalarına karışmış araçların büyük bir kısmında kiralık araçların olduğu raporları da biz hükümete geldiğimizde önümüzde duruyordu" bilgisini vererek şunları ifade etti:

 

 

Bütün plakalar eski haline getirilecek

"Yasa ile çelişen tüzüğü kaldırdık ve yasanın uygulanmasını hızlandırdık. Bir tarih verdik 2 Temmuz'a kadar bütün plakalar eski haline getirilecektir, bununla ilgili çok olumlu geri dönüşler almaktayız. Diğer plakalara gelince oluşturulan güvenlik sisteminin daha net bir şekilde takip edilmesi maksadıyla Avrupa normlarında bir yapıya geçilmesi kararı verilmiştir. Bunun için bir 10 yıllık süre verilmiştir fakat biz bu süreyi daha erkene çekmek adına çalışmalarımızı başlattık ve yakın zamanda bunu da kamuoyu ile paylaşacağız"

 

Yol kenarındaki reklam tabelaları

Yollardaki tabelalarla ilgili olarak da 2-3 hafta önce bir çalışma başlattıklarını anlatan Atakan "Karayolları'nın mülkiyetinde olan bazı alanlar var, bu alanların içerisinde yer alan reklam tabelalarının bir tüzüğü, standardı var aslında. Öncelikle yola olan mesafe şu an olduğu kadar yakın olmaması, çok fazla göz alıcı ışıklardan yapılamayacağı, sürücünün konsantrasyonunu bozmayacak şekilde olması gerekmektedir. Özellikle Gönyeli çemberinden Girneye kadar olan parkur üzerinde kaçı karayollarının alanı dahilinde olduğunun saptaması yapılmaktadır. Bu çalışma bittiğinde gerekli olanlar yapılacaktır. Diğer alanlarda kalanlar içinse kaymakamlık aracılığı ile bir şeyler yapılabilir. Biz göreve geldiğimizde en çok aldığımız şikayet Alayköy yolu üzerindeki tabelaların fazla gözü alan led ışıklı tabelalarıydı biz bununla ilgili Lefkoşa kaymakamlığına ve Alayköy Belediyesi'ne yazılarımızı yazdık hatta birde süre verdik ve gereken müdahaleler de yapıldı. Diğer bölgelere de gerekli yazılarımızı yazıp göndererek hepsinin bir standarta uygun hale getirilmesini sağlayacağız" ifadesini kullandı.

 

Frekans sayımız artacak

Atlas Global'ın bir frekans değişikliğine gittiğini ve yeni frekansını onay için yollamadığını söyleyen Atakan "Bu hafta sonuna kadar bekliyoruz. 34’den 28'e indirdiklerini biliyoruz. İzmir’i, Adana’yı düşürdü, İstanbul aynen devam ediyor. Bilet fiyatları tamamen arz talep olayına bağlı. Bununla ilgili kapsamlı bir çalışma yaptık Türkiye’deki bakanımıza sunduk, sağolsun kendisi de çok ciddiye aldı bunu. Biliyorsunuz THY'nin alt markaları bulunmakta, Anadolu jet, Sun Express gibi. En azından bu firmaların ülkemize daha fazla frekans arttırması ve doğan talebi bir şekilde karşılanması gibi bir çalışma yaptık ancak Atatürk havaalanı ve Sabiha Gökçen'deki çok fazla yoğunluk içerisinde olmasında dolayı 29 Ekim'de açılacak olan 3. Havalimanı ile birlikte frekans sayımızı arttırabileceğiz. İstanbul dışında kalan bir çok yer için talep ilettik özellikle Trabzon yönünde bir talebimiz oldu ve bunlarla ilgili gelişmeleri takip etmekteyiz" bilgisini aktardı.

 

Yağmur çalışmaları etkiledi

Boğaz yolunun şu anki durumun da anlatan Atakan "6 etaptan bir tanesi bitirilmiş vaziyette. Bu bölgede bir buçuk haftalık bir gecikme yaşadık. Bu gecikme bir anda ortaya çıkan kayıp kazısından kaynaklanmıştır. Aynı zamanda bizim şansızlığımız tam kazının olduğu günlerde şiddetli bir yağış yaşanmasıydı. Şu an için dolguya başladık. Bu yol işi o kadar bir teknik iş ki kazdığınız çukuru doldurduğunuzda iş bitmiyor etrafını da tekrardan kazıp düzenleme yapmak zorunda kalıyorsunuz. Bu yol basına yansıdığı gibi hediye bir yol değil. Türkiye’de ihaleye çıkmış ihalesi yapılmış ihale bedeli belli olan bir yoldur. Söylendiği gibi dağ yolunu alan bir firmanın yapacağı hediye bir yol değildir" diyerek şunları kaydetti:

 

Kazıdan kaynaklanan gecikme

"Bu yolda toplamda 96 km'lik bakım onarım anlaşması yapılmıştır, 96 km’lik yolun bir parçasıdır. Bu çalışmalar yapılırken 2 yıllık bir süreç öngörülmüş firma da bunu iki yıla yayarak bir iş planlaması yapmıştır. Açıkcası buradan yapılan yönlendirmeler sonunda 2 yıllık süreç ortaya çıkmıştır. Girne Lefkoşa yolu ülekmizin en çok kullanılan yoludur. Bir anda işler başlıyıp da ortaya çıkan yapıyı gördüğümüzde biz de şok olduk ve süratle devreye girdik. Yazışmalar yaptık ve dönem içerisinde firma 3 ekip arttırımına gitti. Sadece sonradan gelen 6 kamyonun çalışma izni için bir hafta koşturduk. Bu konularda da bakanlık seyirci değil bir partner gibi hareket etmektedir. Kayıp şahıslar için yapılan kazıdan kaynaklanan gecikme 1.5-2 hafta olarak yansıyacak ve Mayıs'ın ikinci haftasında bu yolu açacağız ve kullanıcılar buradaki farkı da görecektir. Hatta bu yol açıldıktan sonra bir hafta bekleyelim, insanlarımız biraz rahatlasın ve ondan sonra kapatalım dedik. Ama yeni yapılan yolu açtığımızda bir önceki sıkışıklık ve yoğunluk bu kadar olmayacak çünkü yeni yapılan yol 2 mt daha geniş olacak. Hatta Tırmanma bölümünde bir tırmanma şeridi bırakma gibi düzenlemelere de gideceğiz"

Print
Posted: Nis 19, 2018,
Categories: Haberler,
Comments: 0,
Tags: